חלום מתוק

משבר גיל שנתיים: גיל שנתיים הנורא

גיל שנתיים נחשב לאחד הגילאים הקשים והמאתגרים ביותר עבור הורים רבים. משבר גיל שנתיים נמצא בשיא תקופת הסרבנות והתסכול, כשהילד מתקשה לתקשר ולהביע את הרצונות והצרכים שלו. קושי זה מוביל לעתים קרובות להתפרצויות זעם ובכי של הילד, ולתחושת חוסר אונים וייאוש אצל ההורים. אם גם אתם הורים לתינוקות בני שנתיים, המאמר הבא יכול לסייע לכם להבין את ההתנהגות שלהם בצורה טובה יותר. במאמר זה נסקור את האתגרים העיקריים המאפיינים את גיל שנתיים ונבין מאיפה הם נובעים באמת. 

משבר גיל שנתיים: גיל שנתיים הנורא

מהו משבר גיל שנתיים אצל תינוקות?

משבר גיל שנתיים אצל תינוקות נובע ממספר סיבות עיקריות, ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לחלק מאותן סיבות:

 

  • התפתחות קוגניטיבית ורגשית – בסביבות גיל שנתיים, תינוקות מתחילים לפתח יכולות קוגניטיביות ורגשיות חדשות. הם מתחילים להבין שהעולם והמציאות קיימים גם כשההורים לא נוכחים פיזית. לצורך הדוגמא, התינוק מתחיל להבין שהצעצועים והחפצים בחדר נשארים במקומם גם כשהוא יוצא מהחדר או הולך לישון. זו התפתחות קוגניטיבית חשובה – ההבנה שאנשים וחפצים ממשיכים להתקיים גם מחוץ לטווח הראייה והתפיסה של הילד.



  • פחדים חדשים – משבר גיל שנתיים מביא עימו פחדים ולחצים כתוצאה מההתפתחות הקוגניטיבית והרגשית, נוצרים פחדים חדשים כמו פחד מהחושך ופחד מלהישאר לבד בחדר. התינוק, שהורגל עד כה שההורים תמיד איתו, לפתע מבין באופן מופשט שההורים לא נמצאים פיזית בחדר כשהוא הולך לישון. זה גורם לתחושת נטישה וחרדה אצל התינוק. לכן, תינוקות רבים מתקשים מאוד להירדם בלילה כי הם חשים פחד וחוששים שההורים עזבו אותם.

 

  • בדיקת גבולות – בנוסף לכך, תינוקות בסביבות גיל שנתיים מתחילים לבדוק גבולות ולנסות להבין מה קורה כשהם קוראים להורים. הם מגלים שבמקרים בהם הם בוכים או צורחים, ההורים בדרך כלל ממהרים לבוא ולראות מה קרה. זה גורם לתינוקות להשתמש בבכי כדי לקרוא להורים ו"להזמין" אותם. זה יכול ליצור תסכול רב אצל ההורים ולהסב להם לא מעט נזק.

 

מהו הקושי העיקרי של ההורים במשבר גיל שנתיים?

אחד האתגרים הגדולים עבור הורים לתינוקות בני שנתיים הוא להרדים אותם בלילה. בגלל החרדות והפחדים החדשים שהילד חווה, הוא מתקשה מאוד להירדם לבדו. פעמים רבות הילד מתעורר באמצע הלילה ומתחיל לבכות בקולי קולות, מה שדורש מההורים לקום ולהרגיע אותו שוב ושוב. זה גורם להורים עייפות רבה ומקשה עליהם לתפקד כראוי ביום שלמחרת. חלק גדול מן ההורים מרגישים תסכול וחוסר אונים מול המצב, ותוהים מתי יגיע הרגע שהילד יירדם לבד ללא בעיות. ההירדמות הלא רציפה של הילד פוגעת מאוד באיכות השינה והמנוחה של ההורים ומשפיעה לא מעט על ההתנהלות השוטפת שלהם כשכל זאת מתרחש בעיקר בגלל משבר גיל שנתיים אצל תינוקות.

 

חלום מתוק – ייעוץ שינה מקצועי

 

אנחנו בחלום מתוק, נעניק לכם ייעוץ שינה מקצועי ואיכותי ונסייע לכם להתמודד עם בעיות השינה של הקטנים שלכם. להביא את השיטות שיעזרו לתינוק שלכם לישון לילה שלם, לצמצם התעוררויות במהלך היום והלילה ולתת להורים את השקט הנפשי לישון לילה שלם בשקט וברוגע. היכנסו ל"בלוג הפרעות שינה" שלנו.

 

בואו לעבור את התקופה הקשה של התינוק שלכם יחד איתנו ולקבל את כל הכלים הדרושים לכך. השאירו עוד היום את הפרטים שלכם באתר ואנחנו נשמח ליצור איתכם קשר.

דילוג לתוכן